Search This Blog

Thursday, December 16, 2010

Petani moden yang cute (perasan)

Aku sejak jadi pembantu ni, sangat kelam kabut dibuatnya. Tiap minggu nak kene gi melaka, pahtu kena buat projek sendiri lagi, sigh. Mcm mana diaorg jadi agronomist yang kene handle sampai 3 - 5 projek? Tapi bila fikir balik, agronomist ada pekerja untuk buatkan kerja and analisis untuk diaorg, so senang la hehe.
Budak jakun main lumpur


1st time masuk sawah, mula2 nak letak kaki geli sangat! Huuu yela, sebab boleh nampak cacing merah (banyaaak), pahtu cacing hitam plak. Tp lama2 malas nak layan cacing2 tu, dah jadi bestfriend dah :)----- Tp 1 benda yang buat aku insaf : Aku baru tau kesusahan tanam padi, so lepas ni aku takkan bazir nasi lagi dah. Memang betul iklan beras tu "SEBUTIR BERAS IBARAT SETITIK PELUH PETANI". Lepas ni, peluh aku pun menyumbang kepada penghasilan beras tu hahaha!! 


Ni kucing2 kat rumah family shukri, dia ada 9 ekor kucing n 2 ekor guinea pig. Banyak kan? comel2 pulak tu. Geram tengok
Tom, si samseng kampung 

Rainbow

alalala, tomei nyer. Muax!

Ala bucuk-bucuk!!

Cantik tak kucing ni hehe, si bonbon

Akibat makan sotong :p

*whats in my head now*-ada anak nanti nak ajar anak lasak skit, takleh manja2. Kalau boleh nak ajar diaorg masuk hutan, masuk sawah hehe. 


L.O.V.3

No comments: