Search This Blog

Monday, February 13, 2012

Fraser Hill the 2nd

Hello alllll!. Apa khabar? Sihat? Hehe.
Minggu ni minggu yg best dan juga minggu yg menyedihkan (tak la sedih sangat pun). Aku baru je turun dari frasers hill semalam. Rasa mcm tak nak turun dah, selama aku berada kat atas tu, rasanya macam semua pressure hilang. Bila turun je, baru teringat ada banyak kerja tak siap lagi kat kolej hahaha..

1st day: pukul 5 lagi dah bangun, den bersiap2, pergi komuter to midvalley. Sampai kat mid, tunggu jap utk mahen dan mohan ambil aku. Rupanya diaorang lambat skit, so mohan ambil aku dulu pergi rumah mereka. Kat sini aku berkenalan dengan Roshini anak uncle albert. She sooooooo cute, n yg paling best, dia punya bday sama dengan sayaaaaa haha!!.. so, lepas tu kami pergi breakfast kejap n terus bertolak… Ni yang aku nak cerita ni, masa sepanjang naik bukit fraser tu, tau2 je la jalan bengkang bengkok. Apa lagi, mmg pening n nak muntah dibuatnya. Tambahan pula, mohan bawak kereta laju. Rasa mcm hamster, tergolek golek LoL. Ada 1 masa tu dah tak tahan nak muntah dah, so aku cakap “mohan, berhenti (takleh nak bercakap dah). Den dia berhenti. Tp tak jadi muntah sbb dah tertelan YUCK!!!.. den kami  sampai di destinasi dengan selamatnya dengan aku yg mabuk2 bengong2 ..
view from bilik 328



Petang tu kami pergi waterfall, nasib baik sebelum tu Crystal dah bagi pil mabuk. Kalau tak, mesti dah muntah lagi hehe. So aku steady n cool la haha. Dalam pertengahan jalan tu, ada tanah runtuh, betul2 muat utk 1 kereta lalu coz separuhnya dah runtuh. Tp kami lalu jugak, degil kan? Sampai kat air terjun, kitaorg main2 air kejap, amek gambar kejap, main simbah2 air kejap. Habis basah seluar, da la sejuk.
Ha, lepas tu masa nak balik, jalan runtuh tadi dah ditutup. So kitaorg mcm “alamak mcm mana ni”. Nasib baik diaorg tutup pakai plastic kuning tu je, so kitaorg bukak plastic tu n pasang balik. LoL.. kenangan yang tak dpt dilupakan..
ni mcm nak gaduh je, LoL

Air sejuk!!!

Roshini
2nd day: Lagi sekali aku menangis sbb cerita hantu mahen. Bukan sbb takut dgn cerita tu, takut dengan suara dia masa menjerit. Apa lagi, aku pun menjerti la n TER- nangis huuu. Oh ya, n yang menambahkan lagi keterkejutan was kaki aku kene pegang kuat2. Gugur jantung. Nasib baik aku ada roommate kali ni, tak macam haritu. Tp masa kitaorg nak tidur, tingkap tu bergoyang2. Tp aku tau la itu disebabkan angin yg kuat. So, aku pun tidurla mcm biasa. Sekali dengar mcm suara perempuan. Seriously aku n crystal melompat dari katil ke katil roshini. Menakutkan sioooooot. HIsh. N kitaorg dpt tau, tu bunyi angin haha. But still menakutkan sampai tak boleh tidur. Last2 bukak tv, baru la lena tidur. Apa daaaaaaa

3rd day: sedih nak tinggalkan frasers hill yg cantik ni. Tapi takpe, bulan may ada lagi weeeeeeeeee.. 
Meninggalkan bilik dlm keadaan sebegini rupa LoL

Me surronded by nice nice people

'Gambar diambil dari Albert Alexander :)'

No comments: